Niki de Saint Phalle

Taschen - EAN : 9783754400050
Janis Mink
Édition papier

EAN : 9783754400050

Paru le : 30 août 2025

15,00 € 14,22 €
Bientôt disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
A paraître 30 août 2025
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9783754400050
  • Réf. éditeur : 41237
  • Collection : BASIC ART
  • Editeur : Taschen
  • Date Parution : 30 août 2025
  • Disponibilite : Pas encore paru
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 96
  • Format : H:260 mm L:210 mm
  • Poids : 589gr
  • Interdit de retour : Retour interdit
  • Résumé :

    A key contributor to Nouveau Réalisme in early 1960s Paris, Niki de Saint Phalle (1930-2002) worked alongside artists such as Arman, Yves Klein, and Jean Tinguely, scavenging real objects in place of traditional art materials. She connected art to life by instrumentalizing household items, machine parts, and even toys for her early assemblages. Saint Phalle created her first shooting painting, or Tir, in 1961, and went on to conduct these performances in such varied locations as the Impasse Ronsin in Paris, a garden in Amsterdam, a sandpit outside Stockholm, and the Malibu Hills. Reliefs made of plaster, small objects, paint, wood, and wire were punctured by the bullets of a gun.

    This book provides an introduction to Saint Phalle’s work, highlighting some of her most important contributions to 20th century art. From birthing mothers to harbingers of death, she created sculptures that celebrated and exposed the female form in works such as Pink Birth (1964) and Hon En Kathedral (1966). She also used real-life figures as inspiration: her early Nana sculptures are named after the artist’s women friends and family members: Bénédicte, Clarice, and Elizabeth (1965). She later extended her practice to films such as Daddy (1973), artist’s books including AIDS: You Can’t Catch it Holding Hands (1987), and Tarot Garden, a monumental sculpture park with figures modeled on the 22 named cards of the Major Arcana figures in the Tarot deck, the karmic cards of destiny.

  • Biographie :

    Janis Mink a étudié l’histoire de l’art au Smith College et a obtenu son doctorat à Hambourg sous la direction de Martin Warnke. Elle est actuellement autrice et conservatrice.

Haut de page
Copyright 2025 Cufay. Tous droits réservés.