Esthétique du mouvement cinématographique

Klincksieck - EAN : 9782252035245
Suzanne Liandrat-Guigues
Édition papier

EAN : 9782252035245

Paru le : 11 mai 2005

20,00 € 18,96 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
  • Benefits Livraison gratuite
    en France sans minimum
    de commande
  • Benefits Manquants maintenus
    en commande
    automatiquement
  • Benefits Un interlocuteur
    unique pour toutes
    vos commandes
  • Benefits Toutes les licences
    numériques du marché
    au tarif éditeur
  • Benefits Assistance téléphonique
    personalisée sur le
    numérique
  • Benefits Service client
    Du Lundi au vendredi
    de 9h à 18h
  • EAN13 : 9782252035245
  • Collection : 50 QUESTIONS
  • Editeur : Klincksieck
  • Date Parution : 11 mai 2005
  • Disponibilite : Disponible
  • Barème de remise : NS
  • Nombre de pages : 160
  • Format : H:209 mm L:135 mm
  • Poids : 501gr
  • Interdit de retour : Retour interdit
  • Résumé :

    This book is an account of the origin and path followed by the film movement. It began with a typical 19th-century feat of imagination which heralded the advent of the mechanical reproduction of images (cinematography). The author delves into the practices and inventions — as well as theories — that had an impact on the birth of the « Seventh Art ». Cinematography's pioneers bore such names as Benjamin, Warburg, Baudelaire, Nadar, Rodin and Nijinsky, whose artistic backgrounds were as diverse as those found in the fields of writing, dance and sculpture.
    The path consists of demonstrating that this sense of the imaginary can be seen throughout the 20th century, not only in the works of Duchamp and Giacometti, but also in those of Proust and Breton, and gave rise to an experimental, poetic and fictional cinematographic movement based on a walking figure. From the man featured in Marey's chronophotographic works to Denis Lavant's race in the film directed by Leos Carax through neorealism and on to the modern cinematographic works of an Alain Resnais, a Jean-Luc Godard or an Agnès Varda — we are witnessing different aspects of the very same movement.

    Suzanne Liandrat-Guigues, who teaches film studies at Université de Lille III, has published several works on Visconti, Rivette and Godard.

  • Biographie :

    Suzanne Liandrat-Guigues est spécialiste de Luchino Visconti sur lequel elle a publié plusieurs ouvrages. Elle est l'auteur d'une étude de Red River (BFI) et d'un essai, Cinéma et sculpture : un aspect de la modernité cinématographique (L'Harmattan) et d'un « 50 questions » : Esthétique du mouvement cinématographique. Elle a écrit plusieurs ouvrages en collaboration, notamment Penser le cinéma (« 50 questions ») et Godard, simple comme bonjour (L'Harmattan).

Haut de page
Copyright 2025 Cufay. Tous droits réservés.