Nous utilisons des cookies pour améliorer votre expérience. Pour nous conformer à la nouvelle directive sur la vie privée, nous devons demander votre consentement à l’utilisation de ces cookies. En savoir plus.
Linguistic and intercultural landscapes in the European Higher Education
P.I.E. P. Lang - EAN : 9782875747792
Édition papier
EAN : 9782875747792
Paru le : 28 sept. 2025
49,60 €
47,01 €
Disponible
Pour connaître votre prix et commander, identifiez-vous
Notre engagement qualité
-
Livraison gratuite
en France sans minimum
de commande -
Manquants maintenus
en commande
automatiquement -
Un interlocuteur
unique pour toutes
vos commandes -
Toutes les licences
numériques du marché
au tarif éditeur -
Assistance téléphonique
personalisée sur le
numérique -
Service client
Du Lundi au vendredi
de 9h à 18h
- EAN13 : 9782875747792
- Réf. éditeur : 3750741
- Editeur : P.I.E. P. Lang
- Date Parution : 28 sept. 2025
- Disponibilite : Disponible
- Barème de remise : NS
- Nombre de pages : 290
- Format : H:210 mm L:148 mm
- Poids : 350gr
- Interdit de retour : Retour interdit
- Résumé : The present volume constitutes a singular contribution to its field on several counts. First and foremost, it is an outcome of a joint research effort by members of various European higher education institutions who have cooperated within the framework of the European Campus of City Universities Project (EC2U). It is an initiative that brings together the Universities of Coimbra, Portugal; Iasi, Romania; Jena, Germany; Pavia, Italy; Poitiers, France; Salamanca, Spain; and Turku, Finland, with the objective of establishing a cohesive and inclusive academic community. Moreover, the volume is significant since its contributors address crucial issues that relate to multilingualism and multiculturalism in higher education. Among them is higher education institutions' language policies, the linguistic interactions taking place in their respective multilingual environments, the language policies relating to research and the knowledge dissemination process, and training for prospective language professionals, among many other matters. Finally, the authors have contributed papers in various languages English, French, German, and Spanish thereby actively promoting academic multilingualism.